dinsdag 13 december 2011

OneNote voor de iPad eindelijk beschikbaar

Ik gebruik OneNote al een lange tijd als elektronisch kladblog voor (bijna) al mijn aantekeningen.

Op mijn Windows laptop al jarenlang een succes!

 

zakelijke aantekeningen

Al mijn klantgerelateerde notitieboeken breng ik onder in SharePoint team sites, zodat mijn teamleden altijd op de hoogte zijn van mijn aantekeningen. Dat werkt perfect om een aantal redenen:

  • ik schrijf geen aparte bezoekverslagen meer
  • ik ga deze dus ook niet meer expliciet delen via e-mail, de team site doet dit al
  • collega’s zonder OneNote gebruiken SharePoint 2010 OneNote web app (OneNote in de browser)
  • ik heb altijd een back up (wissel maar eens van laptop, dan weet je wat ik bedoel)

nu voor iPad

Versie 1.3 OneNote voor iPad is nu ook in Nederland beschikbaar (was altijd voorbehouden voor iPhone en US).

OneNote is now available on the iPad!

wat krijg je nu?

Deze app vereist een Live iD (of Hotmail) om contact te maken met SkyDrive (online storage met Office web apps van Microsoft). Al je aantekeningen worden daar bewaard. Je kunt er dus met je browser ook bij. Dat is handig. Het is echter de enige methode die aangeboden wordt.

In een notitie kun je (door een uitbreiding van het iPad toetsenbord) snel bullits en checkboxes maken. Handig. Foto maken en foto invoegen gaat ook prima.

wat mis ik

Uiteraard de mogelijkheid om te verbinden met een SharePoint library.

Maar eigenlijk ook het opnemen van deze OneNote app in het lijstje Open In… Via Colligo Briefcase, SharePlus of Filamente browse ik wel naar SharePoint, het zou fijn zijn als ik vanuit daar mijn .one kan openen.

slotsom

Ik moet dus nog uitzoeken op welke manier ik vanuit een team site mijn notitieblok kan bijwerken…

Het is interessant om te zien wat Microsoft op het gebied van iPad gaat doen. Grote tabletmarkt op korte termijn, maar hoe staat het met Windows 8 en de tablet voor volgend jaar? Native Office, Lync en OneNote?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten