vrijdag 11 november 2011

Document tabs in Office (lifehacking test)

Techno tip voor MS-Office werkers, en ja de reacties gaan over Google ;-)

Dit ben ik aan het testen. MindJet had deze functie al vanaf versie 9 (denk ik) en daar maak ik veel gebruik van. Dus, deze ook maar eens uitproberen.

Ik heb het doorgevoerd op Word, Excel en PowerPoint. Zeker in Word en PowerPoint heb ik veel documenten tegelijkertijd open staan. Eerste indruk is zeer goed.

Tip: je kunt ook instellen dat je de tabs niet ziet als je maar 1 document open hebt staan.


Handig: tabbladen in Office-programma’s

Lifehacker.com schreef hier al eerder over. Aangezien het mij veel plezier geeft, hier met enige vertraging een artikel over Office Tabs.

Inmiddels ben ik zo gewend aan browsers met tabbladen, dat het afkicken is als ik Office-producten gebruik. Het valt vooral op na het open van een paar Word-documenten, het overzicht is bij mij dan al snel zoek. Speciaal hiervoor is er een plug-in gebouwd die het mogelijk maakt om in Office met tabbladen te werken. Hierdoor blijf je in hetzelfde programma en venster werken, met net iets meer overzicht. Office Tabs is te downloaden voor: Microsoft Office 2010, 2007 en 2003. De tabbladen verschijnen in alle Office-programma’s zoals bijvoorbeeld Word, Excel en Powerpoint. Schakelen tussen de tabbladen kan met Ctrl + Tab.

Office tabs

Office tabs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten