woensdag 2 december 2009

Project evaluaties 2.0

Het IBM team binnen e-office heeft afgesproken dat ze ieder project, hoe klein ook, evalueren via een blog item.
Ik vind dit persoonlijk een hele goede zaak, je ziet dat een aantal MSFT collega’s ook hun leerpunten delen via het blog mechanisme. Dat waardeer ik enorm!
Maar het zette me ook aan het denken. Een blog item over project evaluatie is goed: het deelt jouw ervaringen en vertelt ook iets over jezelf. Ik weet echter dat bijna elke vorm van ex post documentatie nagenoeg kansloos is. We nemen er vaak de tijd niet voor.
Ik ga daarom op een andere manier met project evaluaties om: bloggen tijdens het project, zodat je aan het einde niets meer hoeft te doen. Als het goed is volgen je collega’s je blog (via alert, My Collegues web part op MySite of via de blog aggregatie op Home). Op deze manier leren we nog sneller van elkaars ervaringen.
Nu alleen nog een handige manier om allerlei individuele blogs over het project te kunnen bundelen, ahhh, dat zal wel 2010 worden….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten